Blogger news

04 December, 2012

0 (Gambar) Gadis-gadis payung yang seksi hangat litar!

Kehadiran 'gadis payung', 'gadis litar' atau 'Umbrella Girls' di litar lumba motorsikal menjadi satu kewajipan malah saat yang ditungggu-tunggu oleh peminat sukan jenis ini.

Seperti biasa, 'gadis payung' ini akan mengenakan pakaian rasmi mereka yang amat seksi ala-ala model dengan gaya yang menggoda di litar lumba yang panas.

Kehadiran Umbrella Girl, Paddock Girl atau Gadis Payung dalam ajang balap motor juga merupakan bagian yang sangat ditunggu di arena balap selain para pengendara motor yang bakal beraksi di lintasan.

Umbrella Girl berpakaian sexy seperti layaknya model dengan pakaian serba minim dengan pose menggoda. Berikut koleksi foto umbrella girls atau gadis di Grand Prix Czech di Brno.

Berikut adalah koleksi 'gadis payung' atau 'Umbrella girls' di Grand Prix Cech
paddock girls czech motogp brno 12 280812paddock girls czech motogp brno 15 280812paddock girls czech motogp brno 02 280812paddock girls czech motogp brno 01 280812 paddock girls czech motogp brno 13 280812
paddock girls czech motogp brno 06 280812
paddock girls czech motogp brno 10 280812paddock girls czech motogp brno 16 280812

03 October, 2012

0 (Gambar) Hotdog enak kegemaran wanita berbentuk kemaluan lelaki di Jepun


Jepun adalah negara yang penuh dengan inovasi, banyak teknologi canggih di hasilkan dari negeri Sakura ini. 

Rupanya inovasi tersebut bukan hanya pada teknologi mereka saja, dalam berbagai hal mereka banyak melakukan inovasi dengan pelbagai macam tujuan. 

Salah satu daripada inovasi tersebut adalah dalam meningkatkan minat beli terhadap sebuah produk tidak jarang mereka membuat produk dengan model yang boleh di bilang gila, contohnya adalah model Hotdog zakar ini. Terbukti inovasi bentuk hotdog ini mampu menaikkan perolehan jualan hotdog ini.
Rata-rata pelanggan hotdog inipun rata-rata adalah perempuan, mungkin kerana bentuknya adalah serupa barang kesukaan mereka.




Gilalah! sosej pun 'lucah' jugak...

Di Malaysia pun ada juga, tapi perasa coklat..boleh meletup dalam mulut anda...perisa coklat lagi. Try la rasa di SINI

Makan coklat ini juga anda boleh dapat Dell Inspiron 14R, iPad Wi-Fi, Nikon 1 J1, Playstation Vita dan banyak lagi!

Jom makan coklat Choclairs ini!

Enjoy sweet caramel chocolaty explosions with the Choclairs #StackABoom game. Challenge your friends and win cool prizes!

0 Pasangan lakukan hubungan seks tanpa segan di dalam kelas

Apa nak jadi sekarang ni, macam mana boleh dua ekor binatang tak malu ni boleh masuk ke kelas? Takkan la tak tutup pintu, hishh! 

Memang memalukan betul!

Kami rasa, dua ekor binatang tak tahu malu ini mahu mengikuti kelas biologi, mengetahui lebih banyak hal-hal jasad tubuh...apa kata anda?

p/s: Manusia diciptakan dengan sebaik-baik kejadian dimana diberikan akal untuk berfikir manakala haiwan tak reti berfikir, namun dizaman milinium yang serba canggih ni… ramai pulak manusia yang tanpa segan silu tega berkelakuan sumbang dikhalayak ramai.

Sumber: Bestoneoffour

0 Khinzir makan tuannya sendiri

OREGON (Amerika Syarikat) : Satu siasatan dilancarkan selepas seorang petani dipercayai mati dimakan oleh babi peliharaannya.

Terry Garner, 69, tidak pulang selepas memberi makan haiwan yang kelaparan itu di ladangnya di Oregon.

Seorang anggota keluarga kemudian menemui cebisan anggota tubuh dan giginya selepas babi itu memakan sebahagian besar mayat petani terbabit.

Pendakwa raya, Paul Frasier berkata, berat sebahagian babi itu melebihi 318 kilogram.

Siasatan dilancarkan untuk memastikan kematian Garner kerana laporan patologi tidak lengkap.

Frasier memberitahu akhbar The Register-Guard: “Apa yang kami tahu, ia kemalangan ngeri. Tetapi kami perlu melihat pada semua kemungkinan.” Adik petani itu, Michael, berkata, Garner pernah dibaham seekor babi betina yang besar selepas dia terpijak seekor anak binatang itu. - Agensi

0 Ani Mayuni kongsi kisah goyang dangdut dalam Istana


“Mungkin ramai yang beranggapan kalau masauk istana ni kena jaga protokol dan sebagainya tapi bagi Ani yang menyanyikan lagu dangdut ni harus bergoyang untuk menghiburkan mereka. Ani pun ada juga rasa serba salah. Tapi itu kehendak mereka.
Itulah kata-kata Ani Mayuni yang kami temui di Taiping baru-baru ini. Untuk makluman Ani Mayuni adalah merupakan seorang penyanyi dangdut yang masih lagi aktif membuat persembahan termaksud di Istana Di Raja. .
“Bila dapat masuk Istana tu memang rasa teruja juga sebab dapat membuat persembahan di sana dan dapat tidur di dalam kawasan Istana. Ani bersyukur dengan apa yang ada walaupun ramai yang menghentam irama dangdut ni sebagai kelas bawahan tapi ada juga rezekinya disitu dan Alhamdulillah.”
Ujar Ani Mayuni lagi kebanyakkan persembahan yang diterimanya di Istana datangnya dari persembahan dari kalangan kerabat di Raja. Katanya “Sebab tu rasa sayang untuk Ani ubah konsep selain dangdut ni sebab orang dah kenal Ani dengan irama sebegini. Kalau nk cari konsep pun akan cari yang macam catchy sikit la kan. Kita pun tak tahu apa selera pendengar sebab bagi kita dah cukup baik tapi pada pendengar tidak semestinya. Kalau macam dulu pendengar kena ikut selera penyanyi, tapi sekarang dah berubah dimana penyanyi kena ikut selera pendengar pula.”

Ani Mayuni
Ditanya tidakkah terfikir untuk muncul dengan album baru pada masa akan datang memandangkan beliau sudah lama tidak ada Album baru, ini jawapnya. “Teringin tu memang teringin jugalah untuk muncul dengan lagu-lagu baru lagipun sebab kenapa Ani jarang muncul di media pun disebabkan tiada lagu-lagu baru. Takkan setiap kali persembahan nak nyanyi lagu yang sama je kan. Nanti orang pun akan naik bosan juga.”
Beliau juga turut menjelaskan yang dirinya tidak terasa dengan saingan yang diberikan artis-artis baru yang kini muncul terlalu ramai. Jelasnya “Ani tidak terasa sangat dengan kemunculan dan juga saingan dari artis baru ni sebab sekarang tak ramai artis baru yang berani keluar dengan irama dangdut.”

Ani Mayuni
Ani Mayuni

Sumber: Buahmulut.com

0 Ayu Raudhah diuji supaya 'bogelkan' kembali kepalanya

PETALING JAYA: Pelakon Ayu Raudhah pernah diuji apabila hatinya terdetik untuk kembali ke imej lamanya apabila melihat ramai wanita tidak bertudung bergaya dengan fesyen rambut masing-masing.

Bagaimanapun kata Ayu, 27, perasaan itu terus dibuang jauh selepas memikirkan penghijrahannya yang mula bertudung pada Ramadan lalu adalah kerana mengikut tuntutan Allah.

"Biasalah, mungkin ini satu ujian Allah untuk melihat sejauh mana kekuatan iman seseorang. Saya mengaku, sejak bertudung, hati saya pernah terdetik untuk membukanya apabila melihat wanita-wanita di luar sana tampil dengan pelbagai gaya rambut.

"Bagaimanapun syukurlah ketika perasaan tidak baik itu datang, saya dapat menolaknya. Saya berkata kepada diri saya sendiri semua gaya rambut yang saya lihat itu sudah pernah saya gayakan dulu. Sekarang saya perlu menjadi wanita muslimah yang ingin menuju ke jalan Allah," katanya.

Tambah Ayu lagi, perubahannya menutup aurat juga adalah salah satu cara untuk menjaga nama baik suaminya, Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak sebagai ketua rumah tangga.

Sementara itu, bercerita mengenai imej barunya itu, Ayu bersyukur kerana dia semakin selesa tampil sedemikian walaupun terpaksa melalui rasa panas dan menganggap perkara itu adalah satu ujian yang harus ditempuhinya.

"Saya percaya, mana-mana wanita yang mula bertudung akan mengalami perasaan yang lebih kurang sama seperti saya. Namun, apabila niat kita untuk ke arah kebaikan, kita akan lebih selesa.

"Malah saya semakin seronok ketika ini apabila dapat membuat eksperimen gaya tudung yang sesuai dengan wajah saya.

"Lebih senang lagi apabila kita tidak perlu berfikir tentang masalah 'bad hair day' seperti yang dilalui sebelum bertudung," selorohnya.

mStar

0 (Video) Tarian ghairah Izara Aishah

Kami dapat lihat beberapa blog sibuk mengemaskinikan blog masing-masing dengan memuatnaik video Izara Aisyah yang dikatakan amat seksi ketiak menarikan tarian tango ketika masih menuntut.

NescafeAis mengambil inisiatif memuatnaik semula video tersebut setelah ianya disekat.

Tak tahulah berapa lama pula ianya akan bertahan...hehehe

Video berdurasi 7.43 minit ini menyaksikan 6 orang wanita termasuk Izara Aishah yang berpakaian seksi berwarna hitam. Izara Aisyah Heroin drama “Vanilla Coklat” ini boleh dilihat memakai corset dan skirt pendek bersama stokin yang agak seksi dengan tarian yang dipersembahkan agak mengghairahkan.
Sumber: Pilihan-anda

26 September, 2012

0 Oh...ini rupanya buku latihan yang ada gambar Maria Ozawa tu


Sebelum apa-apa, hal ini berlaku di Indonesia dan bukannya Malaysia.
Pelakon yang dimaksudkan itu ialah Maria Ozawa yang merupakan pelakon filem lucah dari Jepun tetapi sangat terkenal di Indonesia.
Di negara berkenaan, dia juga dikenali sebagai Miyabi.
Orang Indonesia memang sayang betul kat Maria Ozawa ni. Masa Jepun kena gempa bumi dan tsunami tahun lepas, pengguna Twitter Indonesia sibuk mendoakan keselamatan Maria Ozawa.
Punya banyak ucapan dan pertanyaan melibatkan Maria Ozawa, hingga twitter Indonesia trending dengan nama pelakon itu.
Disebabkan obsesi yang keterlaluan, mungkin ada guru gila seks atau penerbit buku yang memujanya telah mencetak gambar wanita itu ke dalam sebuah buku latihan.
Baca petikan dan terjemahan daripada Jakarta Post di bawah untuk memahami mengapa gambar itu diletakan dalam buku latihan;
Pihak berkuasa Indonesia semalam melakukan siasatan mengenai bagaimana gambar pelakon lucah Jepun, Maria Ozawa dicetak pada buku latihan pelajar sekolah menengah di negara ini.
Buku latihan bahasa Inggeris pelajar tahun tiga di sebuah sekolah agama di Jawa Timur mengandungi gambar Ozawa yang lengkap berpakaian dan pelajar diminta menerangkan siapa wanita terbabit.
“Sudah tentu pelajar akan melayari Internet untuk mengetahui siapa Ozawa dan perkara itu boleh merosakkan akhlak mereka,” kata jurucakap Menteri Pendidikan dan Kebudayaan kepada Jakarta Post.

**Tak ke saje aje nak bagi bebudak pandai pasal laman lucah.

Oleh: AK-47

0 Malique Too Phat kembali ke rahmatullah?

Sekarang ini di Twitter & Blackberry Messenger (BBM) sedang kecoh dengan khabar angin pemergian Malique Too Phat.

Tiada pihak yang berjaya mengesahkan khabar angin tersebut ketika ini dan ada kebarangkalian ini hanya rekaan peminat yang ingin Malique Too Phat untuk muncul.

Sebelum ini timbul khabar angin mengatakan penulis dan juga penyanyi Teman Pengganti ini menghidap kanser otak yang serius dan tiada sebarang respons daripada pihak beliau.

UPDATE-1: Zuan Azmi daripada program Melodi mengesahkan yang berita kematian Malique Too Phat adalah palsu.

UPDATE-2: Malique khabarnya mengeluarkan satu kenyataan di laman Youtube video muzik Teman Pengganti & menegaskan yang lagu tersebut hanyalah hiburan semata mata — dan beliau tiada kanser otak seperti yang di’dakwa sesetengah pihak.


25 september 2012 – thank you for your prayers but there is a slight problem. nobody is sick, nobody is dead. no cancer, no coffin. this is a fictional song written for black and monkey bone records. everyone involved in the production of this song is pretty much healthy and living happily. stop being over emotional and stop the negative rumors, this is just a song. just enjoy it. cheers, qarma musiq.

1 Karaoke geli-geli bersama gadis-gadis separuh bogel dar Vietnam

Wanita warga Vietnam yang ditahan ketika menjadi teman penghibur pelanggan yang mengunjungi pusat hiburan, lewat malam kelmarin.

SERI KEMBANGAN – Berhibur ditemani gadis genit berpakaian menjolok mata! Itu antara pakej ditawarkan pengusaha pusat karaoke di kawasan komersil Putra Walk di Taman Pinggiran Putra di sini sejak setahun lalu.

Pengunjung dikatakan bukan sahaja boleh berkaraoke di bilik gelap namun turut dibekalkan wanita muda berpakaian seksi sebagai penyeri sekiranya mampu membayar kadar pakej khas ditawarkan.

Pegawai Bahagian Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang, Inspektor Roslin Mohd Isa berkata, bertindak atas maklumat awam pihaknya menyerbu premis yang pernah tiga kali diserbu sejak awal tahun lalu.

Menurutnya, lima warga Vietnam dan dua penjaga berusia antara 19 hingga dan 25 tahun serta dua pelanggan ditahan dalam Ops Noda bersama Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) lewat malam kelmarin.

Roslin berkata, premis didapati menjalankan perniagaan secara haram dan  tidak mempunyai lesen perniagaan sah daripada MPSJ

“Pengusaha didapati menawarkan tiga pakej berlainan kepada pelanggan termasuk aktiviti karaoke, minuman keras dan perempuan berpakaian seksi sebagai teman bersosial.

“Bayaran dikenakan antara RM150 hingga RM350 dan pihak kami mendapat maklumat mereka menjalankan perniagaan dari jam 8 malam hingga 5 pagi,” katanya.

Roslin berkata, pihaknya menolak kemungkinan berlaku aktiviti pelacuran di premis terbabit namun mengesyaki berlaku ‘tawar-menawar’ membawa wanita warga asing untuk menikmati layanan tambahan di tempat lain.

Katanya, hasil intipan sebelum ini mendapati wanita terbabit digunakan untuk berseronok dan berpelukan dengan pelanggan mereka.

“Kesemua ditahan termasuk dua penjaga akan disiasat di bawah Seksyen 39 (b) Peraturan Imigresen 1963 dan Seksyen 55B Akta Imigresen 1963,” katanya pelanggan juga di bawa ke IPD untuk diambil keterangan.

Sementara itu, semalam MPSJ diketuai Penolong Pengarah Penguatkuasa, Mazrul Zahar Mohamad mengambil tindakan menyita premis terbabit.


Sinar

29 August, 2012

0 Atuk cabul cucu ketika bersiar-siar

SABAK BERNAM - Seorang warga emas bakal berhadapan tindakan undang-undang setelah dipercayai cuba mencabul kehormatan cucu saudaranya yang berusia enam tahun, Ahad lalu.

Difahamkan, kejadian sekitar jam 11.30 pagi tersebut berlaku apabila suspek dipercayai membawa mangsa bersiar-siar di kawasan berhampiran dengan menaiki motosikal.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohd berkata, suspek kemudiannya berhenti di satu lokasi di kawasan kebun di Parit 7 Sungai Leman sebelum mengarahkan mangsa untuk membuka seluar dan kemudian meraba mangsa.

“Mangsa yang berada dalam keadaan ketakutan kemudian menangis dan merayu supaya suspek menghantarnya pulang ke rumah," katanya.

Menurutnya, suspek kemudian menghantar mangsa pulang semula ke rumahnya sekitar jam 12 tengah hari.

“Kira-kira jam 8 malam, bapa mangsa mendapati mangsa menangis dan selepas didesak, mangsa memberitahu kejadian sebenar.

"Mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang oleh bapanya bagi menjalani pemeriksaan lanjut,” katanya bapa mangsa membuat laporan di Balai Polis Sungai Besar.

Noor Mushar berkata, selepas menerima laporan, polis bertindak menahan suspek yang berusia lingkungan 68 tahun itu sekitar jam 2 pagi di kediamannya.

“Polis masih menjalankan siasatan dan suspek kini ditahan di bawah Seksyen 377E Kanun Keseksaan sementara siasatan dijalankan,” katanya kepada Sinar Harian.

Dalam pada itu beliau turut menasihatkan ibu bapa agar mengawasi pergerakan anak mereka agar kes sebegini dapat dielakkan pada masa hadapan.

"Ini juga sedikit sebanyak dapat membantu dan memudahkan polis dalam mengambil tindakan awal terhadap mana-mana pesalah undang-undang negara ini,” katanya.

27 August, 2012

0 Sakitnya Sakaratul Maut…4,000 Tahun RASA SAKIT Itu Belum Tentu Hilang!


Kesakitan bila nyawa dicabut oleh malaikatul maut tidak dapat dibayangkan sama sekali.
Walau bagaimanapun Nabi ada bersabda, maksudnya: “Bahawa Rasulullah mengingatkan tentang mati dan keseksaannya, maka sabda Baginda: Iaitulah sakitnya 300 kali tetakan pedang.”
Bayangkanlah jika kita ditetak atau dipukul dengan kayu, rotan mahupun besi bukan banyak, cuma sekali saja, itupun sudah tidak dapat digambarkan kesakitannya. Inikan pula ditetak dengan 300x tetakan.
Bayangkanlah sendiri. Cuba kita tanggalkan pula kuku daripada isinya, pastinya sakit tidak tertahan. Daging disiat-siat dan dilapah hidup-hidup, dahaga yang amat sangat sehingga air lautan di dunia ini tidak mampu menghilangkannya.
Semuanya ini cuma secebis dari perbandingan kesakitan maut,malah beribu-ribu kali lebih sakitnya daripada itu.
Oleh itu, untuk meringankan keseksaan roh ketika dicabut oleh malaikat maut, maka digariskan beberapa amalan tertentu yang perlu diamalkan. Antaranya:-
Sebelum tidur:
1] Bacalah surah Al-Ikhlas tiga kali
2] Selawat ke atas Nabi
3] Membaca tasbih
Amalan harian:
1] Sentiasa membaca Al-Quran
2] Memelihara solat terutama solat fardu
3] Menghormati (jangan bercakap) waktu azan diperdengarkan
4] Membaca tasbih
5] Membanyakkan sedekah
6] Sentiasa berzikir menyebut Allah
Amalan yang perlu dijauhi:
1] Dusta
2] Khianat
3] Mengadu domba
4] Kencing berdiri
Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud: “Bersuci kamu sekalian dari buang air kecil kerana sesungguhnya kebanyakkan seksa kubur itu dari sebab buang air kecil.”
Pada suatu hari malaikatul maut datang untuk bertemu dengan Nabi Idris as lalu Nabi Idris meminta agar malaikatul maut mencabut nyawanya dan kemudian Allah menghidupkannya kembali. Permintaan ini dilakukan untuk Nabi Idris as mengetahui kesakitan sakaratul maut agar taqwanya lebih mendalam dan teguh lagi. Maka Allah memberikan wahyu kepada malaikatul maut supaya mencabut nyawa nabi Idris dan meninggalkan ketika itu juga. Malaikatul maut menangis dan memohon kepada Allah supaya Dia (Allah) menghidupkan kembali Nabi Idris lalu dimakbulkan Allah.
Setelah di dapati Nabi Idris as sudah hidup kembali, malaikatul maut bertanya: “Ya saudaraku, bagaimana rasanya kesakitan maut?” Jawab Nabi Idris: “Sesungguhnya ibarat terkelupasnya kulit dalam keadaan hidup-hidup, maka rasa sakit menghadapi maut itu lebih dari 1000 kali sakitnya.” Kata malaikat maut: “Secara berhati-hati dan tidak kasar yang telah saya lakukan khusus mencabut nyawa engkau itu, belumlah pernah aku lakukan terhadap seseorang pun.”
Diriwayatkan lagi bahawa Nabi Isa as telah menghidupkan beberapa orang yang telah mati dengan keizinan Allah. Maka sebahagian orang kafir berkata: “Sesungguhnya engkau telah menghidupkan orang-orang yang telah mati yang masih baru, yang mungkin mereka itu belum benar-benar mati. Maka cuba hidupkan untuk kami orang yang telah mati seperti zaman yang awal dulu.”
Kata Nabi Isa as: “Cubalah kamu pilihkan?” Mereka berkata:Hidupkanlah untuk kami anak Nabi Nuh as (Sam bin Nuh).”
Maka Nabi Isa as pergi ke kuburnya, lalu mengerjakan solat dua rakaat dan berdoa kepada Allah. Dan Sam bin Nuh dihidupkan kembali, tetapi rambut dan janggutnya sudah beruban.
Nabi Isa as hairan kenapa jadi begitu. Berkata Sam bin Nuh: “Saya telah mendengar panggilanmu dan saya mengira hari kiamat telah tiba, maka rambut dan janggut saya berubah menjadi putih seperti ini dari sebab takutnya hari kiamat. Berkata Nabi Isa as: “Sudah berapa tahun kau meninggal dunia?” Kata Sam:
“Semenjak 4000 tahun lalu maka belumlah hilang sakit dari sakaratul maut.”
Betapa kerapnya malaikat maut melihat dan merenung wajah seseorang, iaitu dalam masa 24 jam sebanyak 70 kali, andainya manusia sedar hakikat tersebut, nescaya dia tidak akan lalai mengingati mati. Tetapi oleh kerana malaikat maut adalah makhluk ghaib, manusia tidak melihat kehadirannya, sebab itu manusia tidak menyedari apa yang dilakukan oleh Malaikat Izrail. Justeru itu tidak hairan jika ramai manusia yang masih mampu bersenang riang dan bergelak ketawa, seolah-olah dia tiada masalah yang perlu difikir dan direnungkan dalam hidupnya.
Walaupun dia sebenarnya adalah seorang yang miskin amal kebajikan serta tidak memiliki sebarang bekalan untuk akhiratnya, dan sebaliknya banyak pula melakukan dosa.
Sebuah hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “Bahawa malaikat maut memerhati wajah setiap manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang sedang gelak ketawa. Maka berkata Izrail: Alangkah hairannya aku melihat orang ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok bergelak ketawa.” Manusia tidak akan sedar bahawa dirinya sentiasa diperhati oleh malaikat maut, kecuali orang-orang soleh yang sentiasa mengingati mati.
Golongan ini tidak lalai dan sentiasa sedar terhadap kehadiran malaikat maut, kerana mereka sentiasa meneliti hadis-hadis Nabi s.a.w yang menjelaskan mengenai perkara-perkara ghaib, terutama mengenai hal ehwal mati dan hubungannya dengan malaikat maut. Meskipun mata manusia hanya mampu melihat alam benda yang nyata, tidak mungkin dapat melihat kehadiran malaikat maut itu. Namun pandangan mata hati mampu melihat alam ghaib, iaitu memandang dengan keyakinan iman dan ilmu.
Sebenarnya manusia itu sedar bahawa setiap makhluk yang hidup pasti akan mati, tetapi manusia menilai kematian dengan berbagai tanggapan. Ada yang menganggap kematian itu adalah suatu tabi’e biasa sebagai pendapat golongan atheis, dan tidak kurang pula orang yang mengaitkan kematian itu dengan sebab-sebabnya yang zahir sahaja.
Dia mengambil logik bahawa banyak kematian disebabkan oleh sesuatu tragedi, seperti diakibatkan oleh peperangan, bencana alam seperti gempa bumi, banjir, kebakaran dan juga kemalangan sama ada di udara, laut dan daratan termasuk kemalangan jalan raya. Selain itu mereka juga melihat kematian disebabkan oleh serangan penyakit yang merbahaya seperti penyakit barah, sakit jantung, AIDS, demam denggi, ta’un dan sebagainya.
Disebabkan manusia melihat kematian hanya dari sudut sebab musabab yang lumrah, maka manusia sering mengaitkan kematian itu dengan kejadian-kejadian yang disebut di atas. Jika berlaku kematian di kalangan mereka, lantas mereka bertanya, “sebab apa si pulan itu mati, sakitkah atau kemalangankah? “.
Tidak ramai manusia yang mengaitkan kematian itu dengan kehadiran malaikat maut yang datang tepat pada saat ajal seseorang sudah sampai, sedangkan malaikat maut sentiasa berligar di sekeliling manusia, mengenal pasti memerhatikan orang-orang yang tempoh hayatnya sudah tamat.
Sesungguhnya malaikat maut menjalankan arahan Allah SWT dengan tepat dan sempurna, dia tidak diutus hanya untuk mencabut roh orang sakit sahaja, ataupun roh orang yang mendapat kecelakaan dan mala petaka. Jika Allah SWT menetapkan kematian seseorang ketika berlaku kemalangan, atau ketika diserang sakit tenat, maka Izrail mencabut roh orang itu ketika kejadian tersebut.
Namun ajal tidak mengenal orang yang sihat, ataupun orang-orang mewah yang sedang hidup rehat dibuai kesenangan. Malaikat maut datang tepat pada waktunya tanpa mengira orang itu sedang ketawa riang, atau mengerang kesakitan. Bila ajal mereka sudah tiba, maka kematiannya tidak tertangguh walau sesaat.
Walau bagaimanapun ada ketikanya Allah SWT jadikan berbagai sebab bagi sesuatu kematian, yang demikian itu ada hikmah disebaliknya.
Misalnya sakit tenat yang ditanggung berbulan-bulan oleh seseorang, ia akan menjadi rahmat bagi orang beriman dan sabar, kerana Allah Taala memberi peluang dan menyedarkan manusia agar dia mengingat mati, untuk itu dia menggunakan masa atau usia yang ada untuk berbuat sesuatu, membetulkan dan bertaubat dari dosa dan kesilapan serta memperbaiki amalan, serta menambah bekalan untuk akhirat, jangan sampai menjadi seorang yang muflis di akhirat kelak.
Begitu juga orang yang mati mengejut disebabkan kemalangan, ia akan menjadi pengajaran dan memberi peringatan kepada orang yang masih hidup supaya mereka sentiasa waspada dan tidak lalai dari berusaha memperbaiki diri, menambah amal kebajikan dan meninggalkan segala kejahatan. Kerana sekiranya ajal datang secara tiba-tiba pasti akan membawa sesalan yang tidak berguna. Di kalangan orang solihin menganggap bahawa sakit yang ditimpakan kepada dirinya adalah sebagai tanda bahawa Allah SWT masih menyayanginya. Kerana betapa malangnya bagi pandangan orang-orang soleh itu jika Allah SWT mengambil roh dengan tiba-tiba, tanpa sebarang amaran terlebih dahulu. Seolah-olah Allah SWT sedang murka terhadap dirinya, sebab itulah Allah SWT tidak beri amaran terlebih dahulu kepadanya. Keadaan orang itu ibarat orang yang tidak menyedari adanya bahaya di hadapannya, jika tiada amaran terlebih dahulu nescaya dia akan menjerumus ke lembah bahaya itu.
Selain itu Allah Taala menjadikan sebab-sebab kematian itu bagi memenuhi janjiNya kepada malaikat maut, sebagaimana diriwayatkan oleh Saidina Abbas r.a dalam sebuah hadis Nabi yang panjang.
Antara lain menjelaskan bahawa Izrail merasa kesedihan apabila dibebankan dengan tugas mencabut roh makhluk-makhluk bernyawa kerana di antara makhluk bernyawa itu termasuk manusia yang terdiri dari kekasih-kekasih Allah, iaitu para rasul a.s.w., para nabi-nabi, para wali-wali dan orang-orang solihin.
Selain itu malaikat maut mengadu kepada Tuhan betapa dirinya tidak disenangi oleh keturunan Adam, dia mungkin dicemuh kerana dia ditugaskan mencabut roh manusia, yang akan menyebabkan orang akan berdukacita, kerana kehilangan sanak keluarga dan orang-orang yang tersayang di kalangan mereka.
Diriwayatkan bahawa Allah SWT berjanji akan menjadikan berbagai sebab-sebab kepada kematian yang akan dilalui oleh keturunan Adam. Sehingga keturunan Adam itu akan memikirkan dan mengaitkan kematian itu dengan sebab-sebab yang dialami oleh mereka.
Apabila berlaku kematian, mereka akan berkata bahawa si anu itu mati kerana menghidap sakit, ataupun kerana mendapat kemalangan, mereka akan terlupa mengaitkan malaikat maut dengan kematian yang berlaku itu.
Ketika itu Izrail tidak perlu bersedih kerana manusia tidak mengaitkan kematian tersebut dengan kehadiran malaikat maut, yang sememangnya diutus oleh Allah SWT pada saat mala petaka atau sakit tenat seseorang itu bertepatan dengan ajal mereka yang sememangnya telah tiba.
Namun pada hakikatnya bahawa ajal itu adalah ketetapan Allah, yang telah termaktub sejak azali lagi. Semuanya telah nyata di dalam takdir Allah, bahawa kematian pasti tiba pada saat yang ditetapkan. Izrail hanyalah tentera-tentera Allah yang menjalankan tugas seperti yang telah diamanahkan kepadanya.
Walau bagaimanapun adalah menjadi hak Allah Taala untuk menentukan kematian seseorang itu sama ada bersebab atau tidak, sebagaimana yang dinyatakan pada awal tulisan ini, bahawa ada ketikanya malaikat maut datang hendak mencabut roh seseorang, tetapi manusia yang dikunjungi malaikat maut sedang dalam keadaan seronok bergelak ketawa, hingga malaikat maut merasa hairan terhadap manusia itu.
Ini membuktikan bahawa kematian itu tidak pernah mengenal, sama ada seseorang yang sedang sakit ataupun ketika sihat dan segar bugar. Firman Allah Taala Yang bermaksud:
“Tiap-tiap umat mempunyai ajal, maka apabila telah datang ajalnya mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaat pun dan tidak dapat (pula) mencepatkannya. “
(Surah Al-A’raf: ayat 34)
Allah merahsiakan saat kematian kita, adalah untuk melihat sejauh mana kita melaksanakan amalan yang telah ditetapkan kepada kita dan sedalam mana pula kita meninggalkan larangannya. Manusia yang hatinya sentiasa ingatkan mati, akan melaksanakan tugas yang telah diamanahkan kepadanya dengan lebih jujur, bersungguh-sungguh dan ikhlas untuk mendapat keredhaan Allah. Manusia begini sentiasa merasai setiap tingkah lakunya diperhatikan oleh Allah SWT. Dan ia juga mengetahui setiap tanggungjawab dan amanah yang dipikul akan ditanya satu persatu oleh Allah di akhirat kelak.
(Halaqah.net)

13 August, 2012

0 [Gambar] Persembahan bertenaga Spice Girls di majlis penutup Olimpik London walaupun semua sudah bersara!


Their performance at the London 2012 Olympics closing ceremony has been one of the most talked about gigs of the year.

And the Spice Girls certainly didn't disappoint as they took to the stage in front of an estimated one billion sport and music lovers worldwide.

Storming on to the stage on top of five traditional black cabs which reflected their individual personalities, the fabulous five emerged to a rapturous applause as they performed their first smash hit single, Wannabe.
Spice Up Your Life: The Spice Girls arrived on stage in five individually-designed black cabs
Spice Up Your Life: The Spice Girls arrived on stage in five individually-designed black cabs

They're back! The quintet rocked out to Wannabe and Spice Up Your Life
They're back! The quintet rocked out to Wannabe and Spice Up Your Life

Spice-tacular: The Spice Girls were performing as a quintet for what is thought to be the last time
Spice-tacular: The Spice Girls were performing as a quintet for what is thought to be the last time

They didn't disappoint: The Spice Girls wowed the crowd with their one-off performance
They didn't disappoint: The Spice Girls wowed the crowd with their one-off performance
It wasn't long before the girls - Victoria Beckham, Geri Halliwell, Mel B, Mel C and Emma Bunton - broke out into an energetic dance routine.

Even pouting Posh - wearing a stunning black strapless gown by Giles Deacon - managed to crack a smile as the group dashed about the stage to the sounds of Spice Up Your Life.

Meanwhile, Geri rocked a super-short red dress with Union Jack detailing, which she paired with a Halo & Co gold filigree tiara.


Posh: Victoria Beckham wowed in a black strapless dress by Giles Deacon
Posh: Victoria Beckham wowed in a black strapless dress by Giles Deacon
Posh: Victoria Beckham wowed in a black strapless dress by Giles Deacon

Natural: Victoria seemed to be in her element as she performed alongside her former bandmates
Natural: Victoria seemed to be in her element as she performed alongside her former bandmates
Emma stayed true to her Baby Spice roots in a hot pink mini-dress, while Mel C opted for a flowing white jumpsuit.

Prior to the performance, Emma tweeted: 'It's all pink tonight baby!!!!!!!
But it was Mel B who stole the show in her daring sequinned Zuhair Murad bodysuit, which showcased her curves in all their glory.


And as the camera panned into the audience, it would appear the girls have picked up a new superfan of late.

Mayor of London Boris Johnson was seen busting out a variety of exuberant dance moves as he rocked out to Spice Up Your Life.
Daring: Mel B showcased her curves in a sequinned bodysuit by Zuhair Murad
Daring: Mel B showcased her curves in a sequinned bodysuit by Zuhair Murad
Even Prime Minister David Cameron seemed to be getting into the spirit of things, and was enjoying a little jig about as he enjoyed the show from the VIP seats.

While the near-perfect performance certainly didn't disappoint, Victoria Beckham appeared to almost suffer a mishap as she mounted her cab to leave the stage.

As she rose up on the roof of the vehicle, she tripped ever so slightly and had to steady herself on a supportive barrier.

After the show-stopping gig, Geri tweeted: 'That was amazing!!!! Thank you all , we love you!!xx'.

Victoria seemed equally thrilled with the performance, and posted an adorable snap of the quintet cuddled up together on her Twitter page.

She said: 'We did it!! I love u girls so much!!!!! xxx vb'.
One night only: Mel C opted for a flowing white jumpsuit, while Emma Bunton stayed true to her Baby Spice roots in a hot pink minidress
One night only: Mel C opted for a flowing white jumpsuit, while Emma Bunton stayed true to her Baby Spice roots in a hot pink minidress
One night only: Mel C opted for a flowing white jumpsuit, while Emma Bunton stayed true to her Baby Spice roots in a hot pink minidress

Peace: Geri wowed in a super-short red strapless dress and a gold Halo & Co tiara
Peace: Geri wowed in a super-short red strapless dress and a gold Halo & Co tiara
It is believed the London 2012 Olympic Games closing ceremony will be the last time the Spice Girls perform together as a five.

The group burst on to the British pop scene some 16 years ago and enjoyed a meteoric rise to fame thanks to their debut track, Wannabe, which remains the most successful song ever performed by an all-female group.

After nine number ones and sales in excess of 75 million records, the band officially dissolved in 2001 - five years after the departure of Geri Halliwell in 1996.


Superfan: Boris Johnson was certainly getting into the groove as he busted out a series of wacky dance moves
Superfan: Boris Johnson was certainly getting into the groove as he busted out a series of wacky dance moves

Wowing the crowd: The Spice Girls ended their set to a rapturous applause
Wowing the crowd: The Spice Girls ended their set to a rapturous applause

'We did it': Victoria Beckham posted this lovely picture on her Twitter page
'We did it': Victoria Beckham posted this lovely picture on her Twitter page

Dailymail

About

 

Anak-Anak Jati Pulau Pinang Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates